Optimal kundservice

DIGITAL UTBILDNINGI Vill du ta din verksamhet till nästa nivå genom att leverera enastående kundservice som skapar lojalitet och ökar försäljningen? Då är vår utbildning i optimal kundservice det perfekta steget för dig och ditt team!

 

kundservice, kundproblem, kundservicepersonal

Digital utbildning i fyra delar. Vi erbjuder 2 omgångar under våren 2025.
Välj omgång med pilen i den rosa rutan här bredvid.
Omgång 1:
31 januari, 13 februari, 28 februari och 14 mars
Omgång 2:
21 mars, 4 april, 25 april och 9 maj

Vi fokuserar på att utveckla nyckelfärdigheter som kommer att ta er kundservice till nya höjder:

  1. Proaktivitet: Lär er att förutse och lösa kundproblem innan de uppstår. Genom att vara proaktiva visar ni ert engagemang för kundernas behov och skapar långsiktiga relationer som varar.
  2. Effektiv kommunikation: Ta ert kommunikationsarbete till nästa nivå. Genom att förbättra ert sätt att kommunicera ökar ni inte bara kundtillfredsställelsen utan även produktiviteten internt.
  3. Hantering av missnöjda kunder: Lär er att vända negativa situationer till positiva upplevelser. Genom att effektivt hantera missnöjda kunder kan ni inte bara rädda kundrelationer utan även skapa ambassadörer för ert varumärke.
  4. Självledarskap och motivation: Utforska hur ni kan öka er självledarskap och hitta er inre motivation för att prestera på er högsta nivå. Med rätt verktyg och mindset kan ni inspirera både er själva och era kollegor att överträffa förväntningarna.

Denna utbildning är skräddarsydd för att ge er de praktiska verktyg och insikter ni behöver för att leverera kundservice i världsklass och skapa långsiktig framgång samt ökad försäljning.

OBS! Är ni en grupp från samma företag erbjuder vi internutbildning bara för er istället. Maila maria.nystrom@energiforetagen.se för en behovsanalys och offertförfrågan.

Föreläsare
Daniel Kelly och Linus Eng från Lime Intenz är specialister inom säljträning, ledarskapsutveckling, kundservice och förändringsledning. Tillsammans har dom mer än 20 års erfarenhet från att ha arbetat med utbildning. Deras passion är att hjälpa organisationer och individer att uppnå framgång genom att leverera enastående kundupplevelser.

Förkunskap

Inga förkunskaper krävs

Prisinformation

Medlemspris Energiföretagen: 12 160 kronor ex moms
Icke medlemspris: 15 200 kronor ex moms

Samtliga 4 tillfällen sker digitalt över Microsoft Teams kl 09.00-12.00.

Det är lätt att på kort sikt anamma nya insikter under inspirerande former. Det är däremot svårare att upprätthålla och omvandla insikter till nya beteenden och skapa ett kontinuerligt lärande. 
För att skapa förutsättningar för detta kommer du få tillgång till det digitala verktyget ”Knowly”. Under 3 månader för du stöttning med ett digitalt lärande, som ett komplement till ditt egna arbete i vardagen före, under & efter denna utbildning.

Under utbildningen kommer ni arbeta mycket i grupprum för diskusssioner och utbyten.

Mål och syfte

Syftet med utbildningen i optimal kundservice är att rusta deltagarna med färdigheter och insikter för att leverera enastående kundservice, vilket leder till ökad kundtillfredsställelse, lojalitet och försäljning. Målet är att förbättra deltagarnas förmåga att vara proaktiva, kommunicera effektivt, hantera missnöjda kunder samt öka deras självledarskap och inre motivation för att uppnå överlägsen kundservice och långsiktig framgång.

Målgrupp

 Kundservicemedarbetare, innesäljare med ett par års erfarenhet.

31 januari 2025 - 14 mars 2025, DigitaltLediga platser

Digitalt genomförande i Teams

Digitalt genomförande i Teams, , . Du behöver en dator med webbkamera, ett headset med mikrofon samt stabil internetuppkoppling. Vi kommer att skicka ut en länk till de anmälda deltagarna cirka en timme innan start.

Observera att din anmälan till webbinariet är personlig. Varje deltagare måste ha en egen dator med kamera.

21 mars 2025 - 9 maj 2025, DigitaltLediga platser

Digitalt genomförande i Teams

Digitalt genomförande i Teams, , . Du behöver en dator med webbkamera, ett headset med mikrofon samt stabil internetuppkoppling. Vi kommer att skicka ut en länk till de anmälda deltagarna cirka en timme innan start.

Observera att din anmälan till webbinariet är personlig. Varje deltagare måste ha en egen dator med kamera.

Här hittar du Energiföretagen Sverige - Swedenergy – AB:s (nedan Energiföretagen) allmänna villkor och integritetspolicy. Integritetspolicyn beskriver behandling av personuppgifter. Energiföretagen förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor.

Anmälan
Du är välkommen att anmäla dig via Energiföretagens hemsida. Din anmälan är personlig och bindande inom ramen för våra bokningsvillkor. 

Bekräftelse/kallelse 
Du får en bokningsbekräftelse efter att Energiföretagen mottagit din anmälan. En kallelse med information sänds ut via e-post en till två veckor innan start. 

Pris
Samtliga priser är angivna exklusive moms. Energiföretagen förbehåller sig rätten att vid behov justera priserna. I avgiften inkluderas deltagande, dokumentation i fysisk eller digital form och måltider inom ramen för utbildningen (gäller ej digitala utbildningar/webbinarium). Vissa avvikelser kan förekomma. Kostnad tillkommer för eventuell resa och logi. 

Avbokning av utbildning 
•    mer än 30 dagar före start debiteras ingen avgift. 
•    vid senare avbokning debiteras 100% avgift. 

Har du via Energiföretagen erhållit en kod/länk/e-post där du bokar din logi, ansvarar du själv för eventuell avbokning av ditt hotellrum enligt de avbokningsvillkor som tillhandahålls av hotellet. Vi vill göra dig uppmärksam på att Energiföretagen ej står för eventuella avbokningsavgifter. 

Sjukdom behöver styrkas med läkarintyg för att få avboka kostnadsfritt. 

Avbokning kan endast ske via e-post till utbildning@energiforetagen.se

Ombokning
Ombokning till annan person inom samma företag får ske fram till två veckor innan genomförande. 

Kostpreferenser
Kostpreferenser ska alltid föranmälas. Konferensanläggningar har olika villkor gällande kostpreferenser men de flesta hänvisar till Livsmedelsverkets allergilista. Om anläggningen tar ut en extra avgift för den mat du önskat, kommer detta att vidarefaktureras till dig. Avgift tas även ut om du inte föranmält dina kostpreferenser. 

Betalningsvillkor
Betalning sker mot faktura med 30 dagar netto. Vid försenad betalning utgår en dröjsmålsränta (referensränta + 8%). 

Fakturering
Avgiften faktureras efter genomförd utbildning om inte annat avtalats. 

Inställd utbildning 
Energiföretagen förbehåller sig rätten att ställa in eller senarelägga en utbildning i de fall deltagarantalet är för lågt samt om en lärare/föreläsare akut insjuknar och inte kan ersättas. Energiföretagen ansvarar inte för deltagares uppkomna kostnader som till exempel resor och logi vid inställande av utbildning samt tillämpar i övrigt köplagen. 

Force majeure 
Om Energiföretagen förhindras att fullgöra sina åtaganden vad gäller utbildning, produkter och tjänster på grund av omständighet som Energiföretagen inte kunnat råda över, såsom krig, naturkatastrof, myndighetsbeslut, ändrad författning, strejk, blockad, lockout eller annat som står utanför vår kontroll ska detta utgöra befrielse från skadeståndsskyldighet och andra eventuella påföljder. 

Tekniska förutsättningar 
Energiföretagen ansvarar inte för begränsningar i överföringshastighet vid deltagande på ett webbinarium eller en digital utbildning som beror på deltagarens utrustning, programvara och/eller internetabonnemang. 

Fotografering/filmning 
I syfte att dokumentera och kommunicera utbildningen, förekommer det att vi fotograferar eller filmar. Det innebär att deltagare kan förekomma på bilderna även om fokus är på arrangemanget i stort. 

Nöjd kund-åtagande 
Energiföretagens ambition är att du som deltagare ska vara nöjd med innehållet och genomförandet av den utbildning som du deltagit på. Skulle du vara missnöjd eller har klagomål uppmanar vi dig att omgående (senast 14 dagar efter genomförd aktivitet) kontakta oss på utbildning@energiforetagen.se så att vi kan hantera ärendet. 

Personuppgifter
Personuppgiftsbehandling sker i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). För att kunna hantera din bokning kommer du att behöva ge Energiföretagen ditt samtycke till behandling av dina personuppgifter i enlighet med Energiföretagens integritetspolicy. 

Kontakt
Om du önskar mer information eller har frågor, ta kontakt med ansvariga för respektive utbildning som du hittar på www.energiforetagen.se eller via utbildning@energiforetagen.se.

Kontakter

Maria Nyström

Maria Nyström

Projektkoordinator
Enhet: Kompetens & utveckling
Telefon: 08-677 26 31
E-post: maria.nystrom@energiforetagen.se

Kristian Öhrn

Kristian Öhrn

Gruppchef Utbildning
Enhet: Kompetens & utveckling
Telefon: 08-677 26 48
E-post: kristian.ohrn@energiforetagen.se